sâmbătă, 16 august 2014

O casă în pom

Când eram mică, mi-am dorit o casă în copac. Nu mă întrebați de ce, dar nucul bătrân în care mă dădeam în leagăn, până când mă juleam grav sau cădeam în cap, mi se părea locul perfect pentru o casă pe viață. Și, cumva, am rămas cu dorința, pentru că încă mi se pare că doar într-un copac m-aș simți în largul meu. 

Așa am ajuns la "Căsuța din pădure". Nu acum, ci într-o toamnă cu soare. Cam de atunci mă străduiesc să scriu despre ea, dar m-a luat viața pe sus și n-am mai apucat.

Povestea e simplă: se ia un om obosit și se duce într-un weekend la munte să se recupereze. Se merge mult pe jos, se admiră frunzele căzute, se aleargă prin iarbă, se savurează razele de soare, se urcă în copac sau se pune în căsuța de lemn de la sol și se lasă la odihnit. Pe la nouă seara, când pe cer nu vezi decât niște stele aruncate, i se pune un pahar de vin roșu în mână și se lasă din nou la dospit, până când nouă seara i se pare miezul nopții. 

Nimic în lume nu m-a făcut să mă simt mai aproape de vremurile petrecute la bunici când, după ce găinile se culcau, animalele se adăposteau în grajdi, iar scrijele se coceau pe sobă, nu mai era nimic de făcut decât să adormi uitându-te la stele, stelele alea pe care în București le mai vezi cel mult de două ori pe an, cu mult noroc.

Când te trezești dimineța, uiți unde ești și de ce, nu știi cât ai dormit, iar cel mai greu lucru din lume e să dibuiești de ce lângă ferestrele înalte din fața ta stă un câine care te privește. Te liniștesc brazii care te înconjoară și care urcă răzleț pe munți.

Nu e prea târziu, nici acum, să visăm căsuțe cochete în copaci, chiar dacă ne-am făcut mari și obosiți.










photos by Ioana Obreja
 Plusuri:
- e multă liniște și pace
- poți să mergi mult pe jos, să admiri toamna sau ce orice alt anotimp
- găseși căsuțe și cabane simple și cochete, cu miros de lemn
- e totul suficient de răsfirat, încât să ai impresia că ești singur în pădure

Minusuri:
- sunt mulți câini fără stăpân, de care nu răspunde nimeni
- este cam greu să găsești mâncare bună, dar ai catering în cameră, iar dacă te mulțumești cu pizza sau paste și un pahar de vin e perfect
- este mai mereu ocupat, mai ales în copac, deci e bine sa planifici din timp






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu